Artrose en voeding

Artrose en voeding

Een gezonde leefstijl met goede voeding is belangrijk. Dit helpt bij overgewicht, zodat je afvalt en je kniegewrichten ontlast worden. Maar een juiste voeding kan ook helpen bij pijnklachten. Lees er hieronder meer over.

Voeding en knieartrose


Er wordt steeds meer bekend over het effect van voeding op gewrichtsklachten. Bepaalde voeding lijkt voor sommige mensen een positief effect op hun met gewrichtsklachten te hebben, terwijl andere voeding de klachten juist lijkt te verergeren. We hebben een aantal tips op een rijtje gezet.

De voordelen van vette vis


Bij de behandeling van knieartrose speelt voeding steeds vaker een rol.  Één van de tips is om 2 keer per week (vette) vis te eten. Waarom is het eten van vette vis belangrijk en wat zijn de voordelen? Tijd om dit eens te onderzoeken en een recept ter inspiratie!

Kies voor gezond eten met zomergroente en -fruit


Kersen

Een nieuw seizoen betekent nieuwe groenten en fruit.  Het wordt tijd voor nieuwe gerechten op tafel, vooral veel sla en salades in de zomer. We zetten ze voor je op een rijtje.

Gezond eten met herfstgroente en -fruit


Het wordt steeds vroeger donker, buiten wordt het langzaam kouder en de natuur begint weer prachtig te kleuren, de herfst. Een handig overzicht van groenten en fruit van dit seizoen voor je boodschappenlijstje deze week en om lekker mee aan de slag te gaan in de keuken.

Wat is het Paleo dieet?


Voedingsmaatregelen kunnen een belangrijke rol spelen bij de behandeling van chronische ziekten. Een dieet  wat zou kunnen helpen is het Paleo. Een dieet dat terug gaat in de tijd van onze voorouders, terug naar de oorsprong. Lees er meer over.

Gewrichten en voeding | Dr. Gert Schuitemaker


Het boek ‘Gewrichten en voeding’ van Dr. Gert Schuitemaker beschrijft welke voeding en voedingssupplementen een positieve invloed kunnen hebben op gewrichtsklachten. Lees er meer over.

Chronische ziekten behandelen met voeding


Bosbessen

Voedingsmaatregelen kunnen een belangrijke rol spelen in de behandeling van chronische ziekten en kunnen in belangrijke mate bijdragen aan gezondheidswinst. Lees meer over hoe dit kan bijdragen in allerlei sectoren.

Gezond genieten met asperges


De asperge wordt omschreven als een geneeskrachtig kruid, dit komt vooral door de stof asparagine, die een gunstige uitwerking kan hebben op een lage bloeddruk, nierfunctiestoornissen en hartkloppingen. Lees er meer over.

Gezond eten met voorjaarsgroente en -fruit


Strawberries

De stampotten laten we even achter ons. En de pompoenen in het schap maken ruimte voor asperges en andere voorjaarsgroenten. Je vindt hier een handig overzicht van groenten en fruit voor de lente, om direct toe te voegen aan je boodschappenlijstje voor deze week.

Ontbijt is belangrijk


Je hoort het vaak: ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Of dat nou waar is of niet, sla je ontbijt niet over. Lees meer over een goed ontbijt en enkele tips voor een verstandig ontbijt.

Iedere dag een appeltje


Er is groeiende aandacht voor de rol van voeding bij gewrichtsklachten. Dit geeft ons de aanleiding om de rol van voeding nader te onderzoeken. Lees je mee?