Bewegen met knieartrose

Bewegen met knieartrose

Het is belangrijk dat je een halfuur per dag actief beweegt, zo zorg je ervoor dat je kniegewricht zo soepel mogelijk kan blijven bewegen, de spieren om je knie sterker worden en je momenten van inspanning langer volhoudt. Lees hieronder de mogelijkheden om te bewegen bij knieartrose, maar bepaal in overleg met je arts of fysiotherapeut welke activiteiten het beste voor je zijn!

Welke sporten kan ik doen met mijn knieprothese?


Aquatic Fitness

Lekker blijven bewegen, maar de prothese ook niet te zwaar belasten en de kans op een val minimaal houden. Welke sportactiviteiten passen daarbij? 

Pijn en bewegen


Pijn en bewegen

Pijn bij het bewegen: herken je dat? Je zou wel willen bewegen, want je weet dat het goed voor je is. Maar het doet pijn en daarom doe je het niet of te weinig. Lees onze tips!

Yoga en artrose


Yoga

Yoga helpt je om je spieren soepeler te maken, om je te ontspannen en te bewegen binnen je grenzen, ook met artrose in je knie en tegen de pijnklachten. Lees meer over Yoga en knieartrose.

Medische fitness


Fitness studio

Medische fitness is een vorm van fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut. Het trainingsschema wordt op jou afgestemd, zodat je ondanks je beperkingen toch kunt fitnessen. Lees er meer over.

Join2Move: beweegprogramma bij knieartrose


Join2move: een online beweegprogramma afgestemd op mensen met knieartrose. Lees meer over deze mogelijkheid om te bewegen!

Elke dag een half uur actief bewegen


Strandwandeling

Bewegen is goed, maar niet fijn wanneer je pijn hebt in je lichaam. Een logische en meestal verstandige reactie is rust, maar bij gewrichtspijn is het juist aan te raden om te bewegen. Lees er meer over en onze tips!

Welke sporten zijn geschikt bij artrose in je knie?


Het blijft belangrijk om naar je gevoel te luisteren en zelf te ondervinden welke sport bij je past en wat goed voelt. Onze top 5 voor sporten met knieartrose!

Toch bewegen met veel pijn


Nordic Walking

Bij veel pijn ben je waarschijnlijk geneigd je knie rust te geven. Een logische en meestal verstandige reactie. Bij gewrichtspijn is het juist aan te raden het tegenovergestelde te doen. Lees meer waarom het goed is om te bewegen.

Zwemmen ideaal bij knieartrose


Heb je wel eens gedacht aan zwemmen? Een bewegingsactiviteit die bij uitstek geschikt is voor mensen met knieartrose. Lees er meer over.

Pijnlijke knie? Kom in beweging, juist met artrose


Fietsen met artrose

Artrose is helaas nog altijd niet te genezen. Bewegen is volgens alle experts wel een belangrijk onderdeel van de behandeling voor de functie van je knie. Lees hier meer over en daarnaast geven we 9 tips om op een gezonde manier te bewegen!

Gewrichtspijn verminderen door te fietsen


Fietsen met gewrichtpijn

 Fietsen levert voor mensen met knieartrose meestal de minste klachten op. Je bent dan lekker actief bezig zonder je kniegewricht te belasten. Lees meer over fietsen en knieartrose.

Nordic walking goede activiteit bij knieartrose


Nordic walking knieartrose

Een sport waarin veelzijdig wordt bewogen en waarbij je je kniegewricht ontziet is Nordic Walking. Hierdoor is deze vorm van beweging geschikt voor mensen met knieartrose. Lees meer over Nordic Walking en knieartrose.

Met plezier bewegen in je eigen woonkamer


Bewegen in huiskamer

Bewegen is goed voor je, dat weet je. Vandaagbewegen is een nieuw initiatief en maakt sportief bewegen ook voor jou mogelijk in je huiskamer. Lees er meer over.

Oefeningen die helpen bij knieartrose


oefeningen-knieartrose

We zetten een aantal oefeningen voor je op een rijtje, die bij veel mensen met knieartrose helpen om te bewegen en je knieën soepel te houden!